الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

حدث بالفعل

انت في الصفحة 1 من 3 صفحات

موقع أيام نيوز

تيجي نسهر عالقصة دي! قوم هات مسليات بسرعة عشان هتعجبك..
قصة مكانها في الأفلام بس عشان لما بتحصل في الواقع بتبقى ړعب حقيقي!
الحكاية كلها بدأت سنة ٢٠١٠ بالزوجين إللي قدامك دول Kristine Barnett وزوجها مايكل إللي كانوا شخصين من عائلات محترمة ومحبوبين من إللي حواليهم بيديروا حضانة أطفال ذو قدرات خاصة وحالتهم المادية والاجتماعية كويسة جدا وعندهم طفل نابغة موسيقية في العزف زي مابنقول..
المهم إنه الأتنين برغم طفلهم المعجزة إلا إنهم كانوا عايزين يكبروا اسرتهم اكتر وقرروا يدوروا على طفلة للتبني وهنا عرفوا إنه في طفلة من ذوي الاحتياجات الخاصة عندها ٦ سنوات في أحد دور الرعاية في ولاية تانية جات من روسيا لامريكا من سنتين وبيدورولها على بيت كويس يقدر يرعاها يتبناها وبالفعل في خلال ٢٤ ساعة كانت كريستين وزوجها مايكل مسافرين طيران لفلوريدا يخلصوا الإجراءات وياخدوا البنت معاهم.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
مفيش أي معلومات عن البنت غير انه اسمها Natalia Grace إللي هي تحت صورها دي ومصاپة بأحد أنواع التقزم مخليها محتاجه عناية خاصة شوية في التعامل وفي الحركة والاسرة كانت مبسوطة جدا بيها حتى ابنهم رحب بيها واعتبرها كأخت جديدة ليه.
عدى كام يوم عادي وبعدين بدأ الأب والام يلاحظوا حاجات غريبة في ناتالي زي إنه عندها علامات بلوغ ودا شيء مش طبيعي لطفلة عندها ٦ سنين! دا ما بيحصلش غير عالأقل ١٢ سنة مثلا! وإللي زود شكهم أكتر إنه اسنانها مكنتش اسنان الأطفال اللبنية دي أسنان بالغة زي اسنانهم بالظبط! لغاية ما في مرة وجدوا ملابس ليها في صندوق النفايات خارج المنزل وهي فيها د! حاجات بتصير مع البنت كل شهر! طب إزاي دا يحصل! دي طفلة! وهنا بدأ شكهم يتغير لتأكد..
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
كل مرة يحاولوا يواجهوها ويفهموا منها بترد عليهم بعقلية طفلة ٦ سنين لكن تصرفاتها مكنتش كده ومن وقتها بدأت تصرفاتها تصبح مخيفة أكتر.. كانوا بيصحوا من عز النوم يلاقوها ماسكة وواقفة في الضلمة جمب سريرهم وبتبصلهم وتضحك! ومرات تانية لما يخبوها منها او يحطوها في مكان عالي كانت بتجيب أي أداة حادة وتقف كل يوم نفس الوقفة في عز الضلمة! ولو جالهم ضيوف أو اقارب يباتوا عندهم كانت بتعمل معاهم نفس الكلام!
لما كانوا بيكلموها إنهم شاكين فيها كانت بتتكلم بعقلية طفلة ٦ سنوات وته دهم تقولهم إنه هتستغل نومهم وتقلهم كلهم حتى ابنهم وبعدين تلفهم في السجاد وتد نهم في حديقة المنزل الخلفية! دي كانت حتى بترسملهم الكلام دا في رسومات وتسيبهالهم عالتربيزة يشفوها!
وصل بيها الحد لأنها جابت الكلور بتاع الغسيل وحطته لكريستين في القهوة خلتها تروح المستشفى! ولما تحكي لحد يقولولها دي طفلة انتي بتقولي ايه! يمكن كانت بتهزر ومش فاهمة! ومرة
خلتها ماشية معاها
في حديقة وفي سور بيكه ب زقتها

انت في الصفحة 1 من 3 صفحات